دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است + فیلم نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد
سرخط خبرها

طرح بافت پیرامون حرم مطهر رضوی روندی غیر‌قانونی دارد | اعتراض خود را اعلام کرده ایم

  • کد خبر: ۴۰۶۷۹
  • ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
طرح بافت پیرامون حرم مطهر رضوی روندی غیر‌قانونی دارد | اعتراض خود را اعلام کرده ایم
رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قرارداد‌های شورای شهر مشهد گفت:طرح تفصیلی حوزه مرکزی اکنون روال قانونی خود را طی می‌کند، اما طرح بافت پیرامون حرم مطهر رضوی روندی غیر‌قانونی دارد.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ دخالت‌های بیش از اندازه شورای عالی شهرسازی و معماری در امور شهر‌ها و کلان شهر‌های ایران آن قدر زیاد است که برای تفصیلش باید ساعت‌ها بحث کرد و صد‌ها گزارش نگاشت؛ دخالتی که در بسیاری امور، مثل بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی، باعث بروز مشکلات عدیده‌ای در حوزه شهرسازی و معماری شده است.

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قرارداد‌های شورای شهر مشهد نیز درباره آخرین وضعیت طرح پیرامونی اطراف حرم مطهر رضوی به شهرآرا گفت: قرار شد اقداماتی اجرایی با مشاور، شهرداری و ذی نفعان انجام شود و به صورت موردی پرونده‌هایی در حال مطرح شدن است، اما خروجی این اقدامات کند است و می‌توان گفت تاکنون این اقدامات هم نتیجه بخش نبوده است و ما انعطافی را هم حتی در این زمینه ندیده ایم.
سید محسن حسینی پویا افزود: بااین اوصاف و درحالی که قرار بود طرح بافت پیرامونی اطراف حرم مطهر رضوی دوماهه اصلاح شود، با روندی که ما می‌بینیم چه بسا این اصلاحات به امسال هم نرسد و زمانی طولانی برای آن طی شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این اتفاقات بر بررسی طرح تفصیلی حوزه مرکزی مشهد هم تأثیر خواهد گذاشت، گفت: این ۲ طرح روندی کاملا متفاوت دارند و به صورت جداگانه بررسی می‌شوند.

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قرارداد‌های شورای شهر مشهد ادامه داد: طرح تفصیلی حوزه مرکزی اکنون روال قانونی خود را طی می‌کند، اما طرح بافت پیرامون حرم مطهر رضوی روندی غیر‌قانونی دارد و این روند سبب اعتراض ما شده است و همچنان مصر بر این موضوع هستیم که این موضوع باید به قانون بازگردد.

وی افزود: روند قانونی تهیه، تدوین و تصویب این طرح بدین صورت است که طرح بافت پیرامون حرم مطهر رضوی باید در شورای شهر به تأیید برسد و پس از آن نیازمند تصویب کمیسیون ماده ۵ است. اما بررسی این طرح در شورای عالی معماری و شهرسازی کاری غیرقانونی است و این روند سبب حذف مشهد شده است و این اتفاق اهانت به مشهد است و باید این روند با برگشت به فرایند قانون، تغییر پیدا کند.

حسینی پویا در ادامه به سؤالی در مورد اینکه آیا با نهاد‌های بالاتر هم برای حل شدن این مشکلات مکاتبه‌ای انجام شده است، این گونه پاسخ داد: بله، مکاتباتی تاکنون انجام شده است و رئیس شورای شهر مشهد نامه‌ای را برای رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی نوشته و این نامه ارسال شده است. در این نامه استدلال‌ها و مستندات قانونی به ایرادات طرح شده مدیریت شهری مشهد ذکر و البته رونوشت این نامه‌ها هم برای نمایندگان مجلس و دیگرمسئولان هم ارسال شده است.

حسینی پویا با بیان اینکه بنده معتقدم این موضوع سرانجام به مسیر قانونی خود باز خواهد گشت، تصریح کرد: البته تاکنون جواب این نامه‌ها از سوی مسئولان نیامده است، اما کار در خود شهر مشهد شروع شده و برخی مسئولان اداری و تأثیرگذاران شهر مشهد در حال ورود به این موضوع هستند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نماینده، ولی فقیه در استان جزو افرادی است که به این موضوع ورود پیدا کرده است؟ گفت: بله، ظاهرا ایشان هم ورود داشته و به روند فعلی اعتراض کرده است. به طور قطع هر فردی که متوجه واقعیات شود، با نگاه نقادانه ورود پیدا می‌کند. زیرا شیوه فعلی که از سوی وزارت راه و شهرسازی شروع شده، توهین به مدیریت شهری مشهد است. متأسفانه تهران قیم مآبانه ورود پیدا کرده است و می‌خواهد برای مهم‌ترین طرح شهر مشهد خود وارد عمل شود.

وی با تأکید بر اینکه برخی اقدامات غیرقانونی دیگری هم دراین باره صورت گرفته است، ادامه داد: درعین حال متأسفانه در موضوع طرح بافت پیرامون حرم مطهر رضوی شاهد بدعت گذاری هستیم. همه معتقد به اصلاح طرح قبلی هستیم، اما درعین حال معتقدیم که کار درست را نمی‌توان با دستانی کثیف انجام داد، بلکه کار درست باید با دستانی درست انجام شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->